Am creat acest blog pentru a face cunoscut tuturor care este stadiul de rezolvare a problemelor generate de deflagratia din 21 decembrie 2010 pentru toate cele 15 familii din scara A a blocului de pe strada Martir Horea nr. 22 din Bacau. Acest blog va contine un istoric al evenimentelor, articole, imagini si filme preluate din presa, opinii ale proprietarilor de apartamente, reactii ale autoritatilor centrale si locale, acte normative aparute si referitoare la aceasta deflagratie si orice alte informatii care vor incerca sa reproduca o imagine cat mai clara a tot ceea ce ni s-a intamplat si inca ni se intampla.

joi, 8 mai 2014

DOSARUL “CORUPȚIE LA E.ON MOLDOVA”


"DOSARUL “CORUPȚIE LA E.ON MOLDOVA” – Abuzurile și șantajul unor angajați, reclamate de ani întregi


Neregulile din cadrul companiei E.ON Moldova și afacerile puse pe picioare de angajați, ba chiar și presiunile/șantajul asupra consumatorilor au făcut subiectul mai multor articole de presă publicate de Ziarul de Bacău. Cel mai răsunător caz este al unui om de afaceri care, după ce a acceptat “oferta” unui contor aranjat, în ideea de a plăti o factură mai mică la curent electric, a ajuns să fie șantajat de un electrician de la E.ON Moldova. Administratorul firmei nu a mai suportat și a făcut denunț, i-a ajutat pe anchetatori să organizeze un flagrant, iar angajatul E.ON Moldova s-a ales cu dosar penal pentru luare de mită.
DOSARUL “CORUPȚIE LA E.ON MOLDOVA”    Abuzurile și șantajul unor angajați, reclamate de ani întregi
Anul trecut, în vară, Ziarul de Bacău a scris despre denunțul făcut la Poliție de către administratorul unui cabinet veterinar. Doi electricieni de la E.ON Moldova au fost cercetați pentru că au încurajat furtul de energie electrică și s-au ales și cu bani de pe urma acestei afaceri. Culmea este că unul dintre ei a fost premiat de E.ON Moldova pentru “merite deosebite” la trei zile după flagrant.
Afacerea celor doi și modul de acționare sunt similare celor descrise de procurori în Dosarul “Corupție la E.ON Moldova”. În prima fază, angajații companiei care merg în control la consumatori se arată binevoitori, înțelegători față de cei găsiți cu nereguli care ar trebui sancționați. Oferă alternative la amenda prevăzută de lege, ba chiar variante de colaborare pe viitor într-o afacere în care, aparent, toată lumea are de câștigat. Montarea unui contor măsluit care fentează măsurarea consumului real era propunerea angajaților E.ON Moldova, greu de refuzat mai ales de către oameni de afaceri. Practic, electricienii nu făceau decât să monteze, în tabloul electric anexat contorului de măsurare a energiei electrice, o siguranță electrică falsă care oprește contorul electric și astfel nu se măsoară consumul de energie electrică. Echipele de control sunt mână-n mână, știu exact unde sunt contoare măsluite și mai știu și pe cine să “calce” de mai multe ori. Din denunțul făcut de administratorul unui cabinet veterinar din Bacău, de pe strada 9 Mai, dar și din ancheta declanșată recent de Parchetul Judecătoriei Bacău se desprinde aceeași idee: angajatul care controla făcea propunerea, dar trimitea apoi un altul în control. Așa că toată lumea avea un ban în plus la salariu. Prețul suportat de consumatori pentru a nu fi reclamați la Departamentul de Investigare a Fraudelor ajungea și la 100 de euro.
Administratorul cabinetului veterinar care a denunțat, anul trecut, presiunile din partea unui salariat de la E.ON Servicii Tehnice cotiza deja la alt angajat, primul venit cu oferta. Cel de-al doilea, trimis în control, nu a acceptat refuzul administratorului și l-a amenințat că-i va face notă de constatare a neregulilor. A urmat o negociere între cei doi, discuții înregistrate audio de administrator, pe care le-a pus la dispoziția polițiștilor. În baza acestor probe s-a dispus și un flagrant, iar angajatul E.ON a fost prins când lua 300 de lei. Culmea este că electricianul care l-a amenințat și șantajat pe administratorul cabinetului veterinar fusese recompensat de E.ON Moldova la trei zile după flagrant!, în condițiile în care angajatul a fost și reținut de procurori pentru 24 de ore. “Ca recunoaștere a performanței și contribuției dvs. la rezultatele companiei, vă recompensăm prin acordarea unui premiu în sumă de 1.100 lei brut” – scria în adresa trimisă de E.ON Moldova și depusă la dosar chiar de avocatul electricianului, ca dovadă că acesta este un angajat-model. Electricianul a fost condamnat de instanță la un an de închisoare cu suspendare, pentru luare de mită.
E.ON Moldova o dă pe după cireș
Poziția E.ON Moldova în fața acestor nereguli, tot mai multe în ultima perioadă și la toate nivelele – de la cei mai mici până la directori – este de neînțeles. Și anul trecut, reprezentanții companiei ne-au trimis, prin comunicate de presă, aprecieri la adresa justiției din România și ne-au înșirat nenumăratele “programe pentru stoparea practicilor ilegale privind furtul de energie, prin inspecții în teren în colaborare cu Poliția și Jandarmeria”, dar și “sancționarea abaterilor”.
Despre recompensarea electricianului, la trei zile după flagrant, nimeni nu a scos un sunet."
Sursa: www.ziaruldebacau.ro

Un comentariu: